Tredje dagen i Sthm

Tredje dagen i Stockholm och jag längtar hem något oerhört.
Saknar familj, pojkvän och vänner. Nu har jag istället 4,5 månads
plugg framför mig innan den välkomna examen. Men det är väl
nu det är dags att försöka göra det bästa av situationen. Försöka
upptäcka sitt lands huvudstads alla hemligheter. Vad som finns
att göra på kvällar, helger och alla annan fritid. Kvällskurser har
jag funderat på, mest för att lära känna nya spännande människor.
Där är dock problemet pengar, alla spännande kurser kostar
en förmögenhet för en fattiglapp som mig. Skulle vara roligt att
gå till exempel foto, drama, litteratur, sång, ja någonting åt det hållet.
Andra valet är högskolekurser, men mina betyg har hamnat längst
ner i en flyttlåda någonstans i Småland, så dem kommer jag inte
åt för tillfället.
Möjligtvis att jag letar mig ner till yogakällaren igen och tränar lite där.
Det var roligt som tusan, fast nu har jag testat det. Vill göra något nytt.
Dansa någonting kanske. Magdans var det i våras. Afrikansk dans eller
swing hade arit spännande. Ska undersöka saken närmare. Där lär
jag dock inte känna nya människor på samma vis. Beror kanske
lite på i och för sig.
Nu ska jag packa ner lite grejer i min svarta väska, borsta tänderna,
krypa ner i sängen och längta tills imorgon då jag och Andreas ska
till Misterhult och ha det mysigt ;)

Kramas Hanna

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback