Helg i Sthm

Har precis kommit hem efter att ha tillbringat ett par dagar i Sthm
med världens förkylning. Roligare tider har jag skådat. Så just nu
är man väl nere i det här lilla tycka-synd-om-sig-själv stadiet. Min
mor och jag har varit uppe på kurs. Läst Mental kinesiologi, en mycket
intressant kurs som jag mer än gärna experimenterar på den som vill.
Dock satt vi båda där snuffsande och med feber, så det var ett par
kämpiga dagar.
Lördags kväll var vi lite piggare och Linn drog hem några av våra vänner
på förfest. Så modern min var så illa tvungen att vara med.  Det var lite
intressant haha.. Men hon skötte sig väldans bra. Var mäkta imponerad
av henne. Hon har väl insett att dottern hennes växt upp och att ungdomar
faktiskt dricker.
Erik ska flytta in hos Linn nu vilket är perfekt, kan jag komma dit och hälsa
på när som helst och behöver inte oroa mig för boende när jag ska på
kurs. Är inte den ena hemma är förhoppningsvis den andra. Mamma
gillade honom *skrattar* hon brukar inte vara sen att påpeka när hon
tycker killar är trevliga.

Så, annars.. Nja sitter hemma och tycker lite synd om mig själv eftersom
jag fortfarande ha feber. Har adventpyntat idag eftersom jag inte hunnit
med det innan. Är såå mysigt här nu. Har inte riktigt förlåtit min syster ännu, så
vi pratar fortfarande inte med varandra. Tänkte hon minsann ska få lida
lite till och sen ringa och be mig om ursäkt. Ibland är de mest bara till besvär
de där små. Vet att man ska tänka positivt och inte vara långsint...
Jag jobbar på det!!

Kursledaren i helgen är en fenomenal människa. "Ser hur komisk ut som
helst och pratar skitskoj. Men han är enormt duktig och kan verkligen
sina grejer, och det är inte lite vill jag lova. Han ska tydligen vara en av de
absolut bästa naturläkarna i Sverige."
Han pratade mycket om just tankens kraft. Hur stor påverkan ens
tänkande ha för hur du mår både fysiskt och psykiskt. Det var mycket
saker jag aldrig tänkt på innan, och det känns verkligen som om jag 

har fått med mig en hel del. Men jag känner också hur mycket jag behöver
jobba med mig själv för att lära mig se saker mer positivt och vara mer
förlåtande. Sånt är bara grymt svårt. Några bra grundtankar har jag i
alla fall fått med mig att stå på.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback