Fisken

"Fisken känner sig ofta vilsen och otrygg och har en benägenhet att vilja fly vardagen genom till exempel dagdrömmar, fantasier eller droger. Flyktbenägenheten och tendensen att leva i en drömvärld resulterar stundtals i svårigheter med att skilja på fantasi och verklighet. Fisken kan därför ibland bli ledsen och besviken när hon tvingas möta verkligheten och upptäcka att den inte alltid stämmer överens med de vackra drömmarna och visionerna."

Haha.. tycker mitt stjärntecken stämmer ganska bra. Ignorerade visserligen de mindre instrssanta delarna och skrev inte dem. Fast läs inte det där med droger, beror ju på hur man definierar dem i och för sig. Lite intressant det här med stjärntecken. Kan inte låta bli att undra lite över hur pass mycket sanning det ligger i orden kring dem, och om man faktiskt passar bättre ihop med vissa tecken är andra. Hm hm..

Den här kursen jag läser är väldigt rolig och intressant. Varit på föreläsningar två dagar den här veckan. Fick en massa nya idéer och motivation av föreläsaren igår. Hon var väldigt duktig. Pratade lite med min far om dessa idéer idag, och han gillade dem verkligen. Blev så glad för det. Så jag ska börja undersöka detta lite, och kontakta en del människor som jag tror kan hjälpa oss. Det är ett slags samarbete mellan kommunen, vården och vårt företag, eller våra företag ska jag nog skriva. Jag skulle älska att jobba med den här grejen om det nu över huvudtaget finns någon möjlighet att vidareutveckla det.

Ah ja Han ringde igår förresten.. nu är det lugnt och på en bra nivå mellan oss igen. Imponerande hur han lyckas ta förnuftet till fånga numera. Tar ett par dagar, men så kommer ursäkten. Stjärntecken igen, stod att problemet mellan oss kunde vara att fisken är väldigt känslig medans jungfrun är så kritisk och vi båda har en tendens att vara aningens pessimistiska. Stämmer så bra. Ingen mer jungfru här tack ;)

Så blev det ingen tripp ner till Karlshamn, Tobias hörde av sig i morse och hade fått förhinder. Riktigt tråkigt, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll. Alla verkar upptagna. Egentligen skulle jag vilja göra lite god mat, öppna en flaska vin och bara sitta och ta det lugnt framför tvn. Titta på Så ska det låta *ler* Hade dock varit betydligt mycket trevligare om jag dessutom haft sällskap.
Åker nog inte iväg alls i helgen. Tittar på melodifestivalen med Majsan imorgon, heja på Uggla och sen gå ut en runda. Svänga de lurviga..

Ingen som vill börja dansa salsa med mig????

Puss puss

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback