Idolhelvetet

Allvarligt talat.. Jag känner mig skitfånig som nu sitter och skriver om idol. Har inte alls varit intresserad, men igår satt jag och tittade på det en stund. Det är fyra skitduktiga och talangfulla ungdomar som sjunger och är utmärkta artister. Så åkte då oväntat Daniel ur tävlingen. Läser jag på aftonbladet idag om att jurymedlemmar varit så förbannade att de slagit sönder väggar och de hånar, är helt groteskt hemska mot de stackars idolerna. Andreas är en kille från landet, lite småtöntig och dan men har en fantastisk röst. Han hängde inte löst utan fick troligtvis väldigt mycket röster. Visst jag tyckte också att Daniel hade mer talang än Andreas, men det är så extremt dåligt av juryn att vara så partiska. De kan göra uttalanden och säga att fel person åkte ut, men den avsky de visar mot Andreas är rent idiotisk. Förstår inte hur man kan bete sig så mot en annan människa. Han är kanske inte den bästa av idolerna, men han är tydligen den som svenska folket tycker allra mest om av killarna. Då ska han självklart vara kvar. Han har charm, kan tala för sig och jag tror svenska folket gillar att en helt vanlig kille från vischan kan slå sig in i mediavärlden på det här viset. Blev så grymt irriterad på att den förbannade juryn inte kan bete sig humant utan konstant trycka ner andra i skorna. Andreas har kämpat minst lika mycket om inte mer än de andra för att visa vem han är. Han har fått utstå så mycket skit från juryn och ger ändå inte upp. Det är imponerande om något..

Sluttalat för idag... *over and out*

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback