Morr morr - Lilla otillfredställda firren

Fiskarna är förvirringens och otillfredsställelsens tecken.
Den som söker svar och aldrig får dem. Den som är utan rast eller ro,
ständigt på drift och ständigt prövande nya vägar.
För Fisken hänger allt liksom i luften, och tillvaron är närmast kaotisk.
Obesvarade frågor, osäkerhet och hjälplöshet hör tecknet till.
Fisken är den som alltid hoppar från punkt till punkt
och prövar vad helst som är okänt.
Det är svårt för Fisken att slå sig till ro med något,
för snart kommer känslan att det inte är riktigt rätt,
att något bättre finns bakom hörnet. Fisken är snäll och förlåtande,
ger gärna efter för omgivningen. Självutlämnande intill självförintelse
och saknar en fast grund att stå på.
Den irrande, letande. "Jag vet inte", säger hon, och "Jag kan inte".



Inatt när vi gick och la oss försökte jag få ur mig varför jag ärså avvisande och irriterad. Omöjligt att få förståelse. Menar bara att även om jag vet att han tycker om mig och har starka känslor för mig. Så vill jag gärna höra det, bara nån gång ibland. Lite oftare än varannan vecka på fyllan. När man ligger i soffan, myser lite och titta på film, varför kan man inte få höra några söta ord då? Eller när man kommer hem från jobbet? Eller när man kryper ner i sängen? Eller när som helst? Det finns så många tillfällen där de där gulliga orden skulle kunna läggas in, men jag får aldrig höra dem. Här har man nästan perfekta relationen, men det känns inte.

Igår när vi var och handlade gav jag honom en puss i affären. Puttade bort mig och sa "ingenting mer sånt nu", och menade på att så beter man sig bara inte i affären. Vadå.. så nu får man inte visa att man tycker om varandra heller. Hm vad påminner detta om? Allvarligt.. favorit i repris *stryptag*

Närheten i vår relation. I början är det alltid extremt. Det är jag medveten om, men nu är liksom gnistan borta lite. Det ska gå snabbt och bara klaras av. Sa ändå det igår att jag uppskattar att bara ligga nära och känna hans armar omkring mig. Berättade att det som får mig som mest "beskedlig" är när han bara smeker mig långsamt över kroppen utan att bli för intim. Att bara ligga och smekas och egga upp varandra är ju underbart skönt. Vi hade det mycket så i början, nu känns det bara dött. Visst, det är inte dåligt, jag har bara tröttnat så jävla mycket. Vill bara känna hans händer över min kropp, eller åtminstone få nån slags variation. Nu är det om kvällarna när vi går och lägger oss. Enbart då.. Har ingen lust längre. Kanske vår resa kommer liva upp lite, men det är fortfarande grymt tråkigt.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback