Sex är tillflyktsorten för den själlöse..

När jag inte känner för att arbeta mig igenom de där "att-göra-listorna" jag har på jobbet roar jag mig med lite läsning i mina gamla historiatidningar och hittade en artikel om Valerie Solanas. En manshatande, prostituerad kvinna som begick mord på mannen hon påstådde "hade för stort inflytande i hennes liv". När jag kollade upp henne lite noggrannare hittade jag flera intressanta citat ur hennes manifest. Bland annat detta:

"Sex är tillflyktsorten för den själlöse och dess mer själlös en kvinna är desto djupare inbäddad är hon i den manliga kulturen. Kort sagt, ju trevligare hon är desto mer sexuell. De trevligaste kvinnorna i vårt samhälle är förvirrade sexgalningar. Även om de är förfärligt, förfärligt trevliga så nedlåter de sig självfallet inte till att knulla - det är ohyfsat - de älskar och umgås förtroligt genom sina kroppar och etablerar sexuella relationer."

Om ni bara visste hur mycket jag har filosoferat över detta haha.. fyllde halva dagboken med funderingar igår. Vet dock inte om människor skulle ta illa vid sig om jag fortsatte skriva här. Så jag bara lämna citat åt egna tankegångar. Känns bara läskigt att vara den jag är ibland =)

Hehe.. hon skriver även i SCUM manifest att "mannen är mentalt fångad i skymningslandet mellan apa och människa"

Kommentarer
Postat av: emelie

HAHA så underbart rätt människan har! eller är det tragiskt att hon har rätt? började nästan genast att tänka på chicago filmen iaf..btw så har jag inte JULLOV bara två dagars vanlig ledighet haha:)

Postat av: Danne

Klockrent gumman, du har så rätt i det du säger på många vis, man ska aldrig dra alla över en kam dock men det är kul att se att generellt har du helt rätt =)

2008-12-17 @ 20:05:28

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback