Levnadsöde

Levnadsöde är det där du alltid längtat efter att göra. I den tidigaste ungdomen vet alla människor vilket som är deras levnadsöde. I det skede av livet är allting tydligt. Allting är möjligt och människor är inte rädda för att drömma om och önska allt det där som de skulle vilja se hända i deras liv. Men medans åren går börjar mystiska krafter att försöka bevisa för dem att det är omöjligt att förverkliga sitt levnadsöde.

Det är krafter som förefaller att vara men som i själva verket undervisar dog om hur du skall fullfölja ditt levnadsöde. De gör din vilja och ditt inre väsen redo. Det finns nämligen en stor sanning på den här planeten. När du, vem du än är och vad du är gör, verkligen vill någonting beror det på att din vilja har uppstått i universums själ. Det är ditt uppdrag på jorden. Även om den bara innebär att vandra omkring. Världssjälen finner näring i människors lycka, men även i olyckan, avundsjukan och svartsjukan.

Att uppfylla sitt levnadsöde är människans enda skyldighet. Allting är ett och när du vill någonting verkar hela universum för att du ska få din önskan uppfylld.


"Vad folk anser om människan är viktigare för den är deras levnadsöde".

Med andra ord så tror jag att det är dags för mig att verkligen göra det mitt hjärta drömmer om. Denna text är från boken Alkemisten av Paulo Coelho. Mannen jag beundrar mer än någon annan. Hans böcker är helt fantastiska och jag älskar dem allesammans. De får mig att börja tänka klart och ger styrkan att vilja förändra de saker i mitt liv som jag behöver. Har läst boken två gånger och nu lyssnar jag på den som ljudbok en tredje medans jag pressar i solen.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback