Juligt

Faaaasiken... nu måste jag tvätta fönstrerna. Förbaskade gatubelysning!! Just utanför mina fönster, gladare kunde man blivit minsann. Nu är adventspyntet uppe iaf. Inga tomtar alls utan bara vättar ;) Så jag tycker jag varit duktig. Alla brukar ju klaga på att jag sätter upp julpyntet redan i advent, men tycker själv att det är mysigt. Då får man njuta av det så mycket längre.

Idag har Martin varit här och hjälpt mig äta upp den där creme fraichetårtan. Var roligt att träffa honom igen. Måste varit nästan 1,5 år sen sist tror jag. Dumt av folk att bara flytta från Nybro sådär. Ska höra med Lina om vårt årliga lilla julkalas imorgon. De som är hemma i trakterna tycker jag ska dyka upp. Äta, gulgodis, dricka glögg, festa och mysa till det lite. Vårt vanliga tjoolabaloo tihi..

Känner mig så väldans julig i år. Har aldrig haft så här mycket tid till att få vara det. Förra året höll jag på att jobba ihjäl mig med extra öppet på skolan, examen och all annan skit. Tror knappt jag fick upp mina julsaker. Vet ni förresten att jag hade TRE stora lådor med julsaker när jag började rota i förrådet. Sen ligger det dessutom en del i Agebo ringde mamma och berättade. Jisses.. haha.. Man kan ju börja tro jag är en samlare ;)

Imorgon när jag är klar med att få det fint här hemma ska jag nog handla ordentligt så att jag kan börja baka lussekatter, pepparkakor och allt annat smarrigt. Började lite smått förra veckan, men Andreas åt upp det lilla jag hann göra. Tänk aldrig trodde ni att jag skulle bli en liten husfru va??? *skrattar* Nej kan lova er att jag längtar efter att börja jobba igen. Tror jag får tillgång till lokalen i slutet av veckan eller början av nästa. Sen har jag kommit på att jag nog ska läsa till akupressör i vår med. Tror inte jag kommer kunna klaga på lite att göra sen med dubbelt plugg, kurser, dans och eget :P

Kommentarer
Postat av: Tina S

ehh du vet att du måste bjuda på lussebullar sen va?:P

Postat av: Syster Frida

Du är knäpp syster lilla! Jag har endast en jul låda och den glömmer jag knasigt nog hemma så i min lägenhet är den enda dekorationen en krukväxt med en grön blomma i. Kan man förresten kalla det blomma? En slingrig liten sak som saknar färg och stil. Min gubbe står ut med min musik smak så antar att jag kan bita ihop till jul. Om inte annat så häller jag öl i den så vissnar den ju fort, jag kan knepen! Varför tror du mammas fula växter råkat ut för en plötslig död då och då? Skvallra inte... Puss

2009-12-03 @ 16:40:55
Postat av: Syster Frida

Åhh.. Här skriver jag en lång kommentar om hur jag dödat mammas fula blommor med öl och så försvinner hela texten. Nu blev jag så deprimerad så jag skriver icke om det.. Det jag ville säga var egentligen bara att du är lite smått knasig. Puss

2009-12-03 @ 16:42:31
Postat av: Syster Frida

Nu skämms jag ännu en gång, vrf händer de där jämt mig? Tre kommentarer på ett inlägg.. Jag antar att du inte kommer göra mig till viljes att ta bort dem, men snälla du. Gör iaf min blogg mindre naken, den fryser i den plötsliga vinterkylan...

2009-12-03 @ 16:43:47

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback