Vad hände med det goda i livet?

Vad hände med att visa respekt för andra människor? Hur självisk får en människa bli?

Ingen överhuvudtaget vet vad jag känner och vad som finns inom mig. För jag insåg att behålla sina känslor och problem för sig själv är det bästa man kan göra i vissa lägen. Den mask jag uppehållit senaste tiden har nog varit falskare är någon ens skulle kunna ana. Efter tio år med fysisk (och delvis psykisk) smärta lär man sig stänga inne i stort sett allt man känner och utåt sett kan jag vara den jag behöver vara för att underlätta.

Jag har alltid varit en positiv människa vad gäller att ge människor en andra chans, men just nu funderar jag över om det är/var så klokt. Man vill så otroligt gärna kunna lita på människor, men kan ärligt säga att det finns ingen i denna värld just nu som jag litar på. Ingen! Får motsatsen bevisat för mig gång på gång och tydligen är jag inte värd bättre. Så många gånger som jag blivit sviken på så kort tid och så många som gått mig bakom ryggen. Förhoppningsvis finns det någonting som jag ska lära mig utav den smärta som det orsakat.

Sen har jag inte haft styrkan att ta tag i det som jag borde ha gjort för så länge sedan och istället får man ytterligare en kniv i ryggen. Det som hänt är det fegaste och mest själviska beteende en människa har visat emot mig någonsin. Det finns ingen moral & respekt kvar och det gör mig ledsen att en del kan behandla sina medmänniskor så.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Men vad har hänt?

2009-12-20 @ 17:21:32
Postat av: stayna

En sådan sak.... alltså en vecka.... sen tror jag inte du bryr dig så mkt längre.

Äckel, säkert full med sjukdomar.

Hahaha Alltså Blocka Släng Glöm!

Kom hit nu snabbt som fsn så gör vi Malmö som de snyggaste singlarna i stan? KYSS


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback