Välja vid ett vägskäl

Insomnia och klockan är strax över fem på morgonen. Tänker inte gå och lägga mig igen heller, det är lönlöst. Har varit en underlig natt, jag har tänkt alldeles för mycket. Började titta på en underbart vacker film och kan nog ärligt säga att det var mycket länge sen jag grät så här mycket. Det gick inte att hindra tårarna och har skrivit nio sidor i min dagbok. Trodde inte att jag kunde vara så här känslosam längre, men nu bara rann allting ur mig. Har känt mig som en iskall vandrande pinne de senaste månaderna. Varit som om jag helt tappat förmågan att förnimma olika slags känslor eller visa empati för andra.

Har någon slags tvivel inom mig, något jag inte kan släppa ifrån mig eller ens sätta fingret på. Just nu finns det enbart en person jag verkligen vill prata med, och nu börjar tårarna rinna igen enbart av blotta tanken på att jag inte får eller kan det. Sen är man väl inte helt vettig om man skulle ringa någon vid fem på morgonen bara för att man tittat på en film som gjort en ledsen.

Alltid har jag försökt peppa mig själv till att se möjligheter i allting även när det varit tungt. Just nu står jag vid ett enormt vägskäl och det är så otroligt svårt att avgöra detta val. Båda valen innebär en helomvändning för hur jag ska leva mitt liv. Det ena innebär att ta chansen och kanske kunna förverkliga många av mina drömmar. Medans det andra kommer innebära en enorm prövning för mig. Samtidigt som jag vet att jag kommer utvecklas mycket och göra något jag tycker om och brinner för.

Hur ska man kunna veta att man gör rätt val?

Kommentarer
Postat av: andré

ja du bjanca!

jag tror att det rätta valet, bara kommer av sig själv.. det valet finns i hjärtat..

jag hoppas du finner dina rätta val..

och vem det än är, så tror jag att personen ifråga skulle svara vid 5på morgonen, då personen vet att du kanske behöver hjälp eller bara vill ställa upp..



så som man hjälper andra vill man bli hjälpt själv!!

2009-02-24 @ 16:32:09
Postat av: Henke

Följ ditt hjärta tjejen...hjärtat har aldrig fel bara hjärnan. Känns det rätt ta chansen den kommer kanske aldrig tillbaka.

Tänk aldrig tanken att det går inte ringa kl 5 på natten/morgonen, man kan alltid ringa om man måste det..

Från en som följt sitt hjärta å inte hjärnan de 5 senaste veckorna..å du vet hur glad han e..

kramar i massor till världens goaste tjejen jag har mött..

2009-02-24 @ 21:43:01

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback