Dans dans dans

Idag hade Dance academy i Kalmar öppet hus, det är alltså dansskolan som jag och Simon går på. Så vi har tillbringat sex timmar där med att testa en massa roliga danser. Det har varit vals, cha-cha, merengue, rumba, salsa, samba, hustle, jive och magdans. Det är verkligen superskoj och jag känner nu efteråt vilken ordentlig hop med lyckoendorfiner jag fått i kroppen. Dansen gör mig verkligen så otroligt glad och blir så laddad av energi efter ett danspass.

Vi kommer verkligen satsa på dansen den här våren. Det ser ut att bli minst fyra pass i veckan. Först och främst ska vi köra bugg steg tre på söndagar. Det var framför allt jag som ville, behöver bli riktigt inkörd i bugg känner jag. Sen efter det kommer vi gå en kurs som heter latin partymix. Då kommer det bli blandat med salsa, merengue och rumba om jag förstått det hela rätt. Sen tisdagskvällar är det motionsdans. De har ett ställe öppet här i Nybro och spelar musik under ett par timmar så att alla som är medlemmar i spinnrockarna kan få komma och öva. Onsdagar blir det att fortsätta med hustle och så ska vi få lära oss grunderna i jive. Det är nog den lektionen jag ser mest fram emot eftersom jive påminner mycket om lindyhop som är min absoluta favoritdans. Sen om vi orkar och har tid och lust är tanken att vi även ska träna själva hemma ett pass.

Så troligtvis är man i form till sommaren utan att behöva gå på det där hemska gymmet *ler*


Pappa har frågat om vi inte ville uppträda i Agebo i sommar haha.. så får väl se om det blir en liten show på dansbanan hemma eller inte. Danskvällar kommer ju anordnas så då kommer vi väl hänga där i alla fall skulle jag gissa. Är så underbart att jag äntligen hittat en sysselsättning som jag brinner för och tycker är så roligt. Det muntrar upp hela min vardag. Tänkte anmäla mig till lindyhop-lägret nästa år. Tror det kan vara en upplevelse.

För alla er som vill är det gratis att prova på alla kurser på dance academy den här veckan
http://www.danceacademy.se/schemav09.html 

Jag ska testa jazz imorgon klockan 17.00-18.00 och streetdance på torsdag klockan 19.00-20.00. Så om det är någon av er brudar som vill följa med bara slå mig en signal. Finns ju faktiskt lite annat än bara pardans *ler*

Nu ska jag läsa vidare i min vampyrroman tihi..

PUSS på er *smack*


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad roligt med dans, jag älskar att dansa :) Jag försöker få Mathias att gå en bugg eller danskurs med mig men han är skeptisk :P hihi tur du har som lyckats locka med dig en kille. Lycka till och skaka lite rumpa åt mig också är du söt. Puss <3


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback