Dans på Lundegård

Hade en sjukt härlig kväll igår. Karolina och jag bestämde oss för att vi skulle till Öland, Lundegård och dansa. Var ganska lagom med folk. Alla sa att det varit mycket trängre på dansgolvet under helgen. Erkänner mig numera som medlem i den här dansbandssekten *ler* jag menar det finns faktiskt en hel del snygga dansbandsmusiker och ännu fler fina grabbar på dansgolvet och jag fullkomligt älskar att dansa. Den glädjen och energin man får är underbar.

Det roliga med sådana här danskvällar förutom själva dansen är alla människor man träffar. Nästa år blir det nog en eller två övernattningar på campingen med så man kan lära känna mer dansfolk. Nackdelen med gårdagskvällen är att jag idag knappt kunnat röra mig på grund av värken. Alla de timmarnas dans och man blev genomsvett sen ut i kylan för att svalka sig, dricka vatten och så in igen. Inte det bästa för mig kanske. Ja och dessutom alla dessa basilusker man fått på sig när man dansar foxtrot. En del män som det bara forsar svett om och man ska dansa nära. Kan lova att man blev dyblöt på köpet. Gissa om det var skönt med duschen när man kom hem och få tvätta håret som var fullt med manssvett *skrattar* Var dock inte hemma förrän halv fyra inatt. Trodde de skulle sluta spela vid ett, vilket ej skedde och eftersom ingen av oss hade klocka så bara fortsatte vi dansa tills vi var helt slut och det började ljusna.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback