Gentlemannakultur

Jag skulle verkligen vilja bo i en gentlemannakultur. En plats där männen tar hand om oss kvinnor istället för att kalla oss otäcka och elaka saker. Där de håller upp dörren, drar ut stolen och bjuder på middag någon gång då och då *ler* Det vore fint. Så har jag även konstaterat att det finns alldeles för lite romantik i mitt liv. Det räknas liksom in där i gentlemannasvängen lite tror jag.

Var på picknick med Elin igår i slottsparken. Vi hade det så mysigt så. Låg och solade oss lite och pratade en massa strunt. Min darling åker till Norge om två veckor. Kommer sakna dig jättemycket, som alltid. Det är skönt att ha dig hemma och likaså våra små härliga fikastunder :)

Idag hände något otäckt. Min blodtryck sprang iväg till nya höjder så jag svimmade. Hemma hos mig själv som tur var. Fick en hemsk huvudvärk, mådde väldigt illa och fick en underlig hjärtklappning. Det obehagligaste var dock att det kändes som om blodet i armarna försvann helt. Kunde inte ens lyfta dem och det smärtade något oerhört. På vårdcentralen fick jag dropp som återställde värderna hyfsat. De tog en massa blodprover och gav mig blodkärlsvidgande. Sa åt mig att öka alla mina mediciner till vad som jag fått rekommenderat från början. Blev nästan gråtfärdig då. Vill inte börja ta såna mängder mediciner igen nu när jag mått så bra. De tror att jag fått något slags fel i blodkärlen. Känner mig lite rädd och skakis får jag erkänna.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Det kanske är trevligt ibland, men efter ett tag blir det rätt irriterande att få dörren upphållen åt sig, för då måste man gå igenom dörren först och det är inte alltid så praktiskt när man inte hittar. Dessutom tycker jag det är lite "klapp på huvudet" att inte få betala taxi, mat etc. själv... Fast det är klart, har man ont om pengar är det bra :)

Postat av: Hanna

sant,lite romantik är aldrig fel.Man blir så glad. Men gummman , de där med blodtrycket..de lät riktigt läskigt du!usch! medicin är inte kul,inte alls,men de kan göra gott. om du får lite romantik också,så kanske de värmer lite i hjärtat :)

2009-06-04 @ 11:01:57
Postat av: Bjanca

Haha nej så klart Elsa, allting ska vara i lagom dos, men jag hade nog kunnat leva med det ett tag ler



Tss ja romantik skulle nog hjälpa mitt hjärta lite ;)

2009-06-04 @ 12:00:13
URL: http://bjanca.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback