Tillbaks i barnvärlden

Vad har jag gjort idag? Jo jag sög i mig så mycket gamla barndomsminnen jag kunde genom att titta på barnprogram. Medans Henke låg i min säng och sov, stackars lilla sjuklinglingen, så kröp jag ner i soffan med en stor kopp te (inte så barnligt kanske) men tittade jag på barnprogram en lång, lång stund. Först var det Madicken och sedan Emil i Lönneberga. Tänk vad man glömt dessa mysiga karaktärer. Henke skrattade lite gott åt mig när jag kom instudsande i sovrummet till signaturmelodin av Emil. "Barn på nytt" frågade han och jag satt där med ett leende upp till öronen som svar.

Min Per skrev helt plötsligt att han var i Nybro så jag tyckte genast att han skulle komma hit och äta äppelpaj med mig. Tillåts inte att min vän kommer hem till stan utan lite skvallerprat, eller mest prat från min sida kanske, men i vilket fall. Så vi har hängt ikväll och han har fått alla smaskiga detaljer om mitt liv uppdaterade. Utelämnade dock min förkärlek till vampyrer och malde istället på om Lasse Berghagen och Allsång på Skansen. Pappa frågade nämligen igår att om jag fick välja en artist som skulle uppträda hemma hos oss, vem skulle jag välja? Jag svarade Lasse och pappa tittade leende på mig och säger "Så klart, varför frågar jag dig ens" hahaha.. Så rätt, pappa min vet att Lasse alltid varit mannen i mitt liv. Hade jag bara varit 50 plus skulle jag inte bangat en dag, det vet nog alla vid det här laget *skrattar*

   

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback