2 november

2 november och enbart 27 dagar kvar till salongsstart (Hanna har panik)

2 november och enbart 3 dagar kvar till min första hemtenta någonsin ska vara inlämnad (ännu mer panik)

Så går det när man dansar bugg en hel söndag, då får man panik på måndag morgon när man vaknar och inser allting man MÅSTE göra. Fast vi hade väldigt roligt igår jag och Simon. Lärde oss en massa matnyttigt så som förningsteknik, fotarbete, kroppsrörelse och extra kryddning i dansen. Verkar som om vi kommer byta från dans i Nybro söndagar till dans i Kalmar. Utvecklingen för oss bli något annorlunda då kan man väl säga.

Nej nu ska jag väl återgå till min skriveri. Hemtentan handlar om vem som ska fostra den uppväxande generationen. Är det staten, samhället, föräldrarna, den vuxna generationen eller särskilda pedagoger. Med fostran syftar man på kommunikationen vad gäller värderingar och normer. Med andra ord, etik, ett av mina favoritämnen. Det är väldigt intressant att skriva om. Enda problemet är att jag är lite granna segstartad. Finns så mycket annat roligare att göra. Till exempel hade jag betydligt hellre tagit den där fikan med Henke eller hoppat runt i varmvattenbassängen.

Ska ta det där vaccinet på fredag med. Trist att ingen tycker synd om mig längre när man tvingas ta sprutor och grejer. Förr när jag var ynklig och sjuk pysslade alla om mig. Det är väl attans tråkigt att vara vuxen. Lite ompyssling hade inte varit fel...

Har en känsla av att det är någon som inte berättar något för mig. Hopplöst :(

Kommentarer
Postat av: Hanna Larsson..

Låter som om nån fiskar efter lite uppmärksamhet tycker jag ;) :) Det är hemskt med sprutor,det värsta jag vet! krrrrrrrrraaaammm

2009-11-03 @ 12:50:33

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback