Jag tänker, alltså är jag till...

Hade totalt glömt bort hur roligt det är med filosofi. Just nu tar jag mig igenom rationalismen och Descartes. Sådant som ingår i pedagogiken tydligen. Blev glad när jag insåg att jag får en massa filosofi på köpet. Kunde inte låta bli att leta upp mina gamla böcker om ämnet. Fick Existentialismen är en humanism av Per för en herrans massa år sen när jag var besatt av Sartre och jag tycker fortfarande han är en av de mest intressanta filosoferna någonsin. "Människan är vad hon själv gör sig till"

Så med hjärnan sprudlande med färska filosofitankar och filosofers kloka ord har jag fullt upp. Igårkväll var jag på föredrag med skatteverket. Tänk jag har alltid trott att människor från skatteverket skulle vara riktiga ragator. Skönt att mina förutfattade meningar allt som oftast slår fel numera. (Jessica vet vad jag menar haha..) Strax ska jag till sjukgymnasten och planera upp fortsatt träning i varmbassängen. Imorgon ska jag skriva kontraktet för lokalen och diskutera igenom planerna med hantverkarna. Även mäta storleken på rummet jag tänker ha ljusterapi i så att jag kan få en exaktare offert från det företaget. Blir ingen billig historia, men hoppas att det ska bli värt det. Hm.. så mycket tankar som snurrar i mitt huvud dagar och nätter i ända kan jag åtminstone inte annat än att existera!


Kommentarer
Postat av: Frida

Det blir nog kanon kan jag tro syster!


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback