Maria Montessori

Har i flera dagar nu arbetat med en uppgift då man ska reflektera kring två pedagoger och jämföra deras filosofier med dagens läroplan. Har läst mig less på alla dessa filosofer och har fortfarande inte kunnat hitta någon pedagogik som jag tycker bättre om än Maria Montessoris. Undra hur mycket mammas dotter jag är egentligen *ler* har väl en viss känsla av att jag redan hade lite förutfattade meningar i positiv bemärkelse när jag påbörjade uppgiften, men allt negativt som de andra grupperna skrivit om Montessori har jag kunnat argumentera emot utan problem. Så om jag någonsin får barn ska de garanterat gå på en Montessoriskola. Om inte någon med ordentlig övertalsförmåga kan ge mig en bättre bild av någon annan pedagogik i dagens samhälle som är tillräckligt utvecklande för våra barn.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback