Relationer

Inte för att vara elak på något vis, men finns det någon människa just nu i min vänskapskrets som inte ha någon form av relationsproblem? Älskar mina vänner och lyssnar mer än gärna och kommer med så goda råd jag kan. Enda tråkiga är att ingen följer sitt huvud utan krånglar oftast till det ännu mer än vad som är nödvändigt. Tror inte livet behöver vara så svårt och krångligt som många gör det. Börjar äntligen själv komma tillfreds med de beslut jag själv tagit och det kommer nog bli bra i slutändan.

Det där med att relationer idealiseras är farligt. Man hoppas och tror att allting ska vara som i böcker eller på film. Så tänker man inte på vad som händer när kameran stängts av eller boken tar slut utan skapar istället en vacker bild i huvudet av det perfekta förhållandet. Tror inte det är meningen att det ska vara enkelt, men jag vill inte heller leva i en relation där det finns en massa jobbiga krav och måsten. Fast jag är nog ganska övertygad om att livet kommer kännas rätt fantastiskt och utan krav och måsten den dag mannen med stort M säger att han älskar mig.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Räknas inte jag in i din vänskapskrets längre? :)

Postat av: Sofi

Du min kära, man ska följa sina egna råd och jag tycker faktiskt inte du har auktoritet nog att uttala dig i frågan, när andra gett dig goda råd i hårda tider och du gjort tvärtom.

Desutom är fröken lite petig med karlar hon också. :P



Det löser sig med tiden, det enda du kan göra är att ge goda råd, du är trots allt inte den andra personen och kan känna exakt som den gör eller tänka som den gör. Man kan lyssna, men andras problem förblir andras problem och skall lösas av dem. Om de inte lyssnar på dina råd, så minns de dem när de väl gjort vad som göras måste.

2009-09-02 @ 15:34:45
Postat av: Charlotte

Folk gör ofta misstaget att tro att andra människor, när de öppnar sig för dem, vill ha råd. Men faktum är att de har hört samma råd hundratals gånger och aldrig följt dem. Intellektuellt vet de att råden är bra, men känslomässigt kan de inte bryta sina invanda mönster. Och känslor vinner alltid över tankar. - Jenna Jameson



Klockrent, eller hur?! Puss!

2009-09-06 @ 23:30:56
URL: http://noshitcharlotte.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback