Vintersol

Här är platsen man vill vara på om man är sjuk kan jag då lova. Helt underbart att komma hit och träffa alla dessa kämpande människor. En del är så sjuka att de knappt kan röra sig medans andra är mer som mig och man skulle aldrig kunna gissa att de är sjuka. Den härligaste människan jag träffat hittills är en finsk herre som jag blev jag bundis med redan på Arlanda. Han sa nyss att jag glänst som en sol sen jag kom innanför murarna här haha.. tror att han har väldigt rätt. Det är en speciell känsla att vara tillbaka på denna anläggning. Kan då lova att det inte är någon lyxig semestervistelse för mig dock. Visserligen anser väl jag att det är oerhört lyxigt att bara kunna gå och hämta mat och sätta mig vid bordet och börja äta. Maten är dessutom toppen!! Nja syftar mer på träningen. Mellan nio och fem tränas det för fullt och jag skojar inte när jag säger att jag är helt sket slut när klockan är sju och jag fått i mig middagen. Så här gott har jag inte sovit på länge.


Det som jag uppskattar mest här förutom träningen och maten är faktiskt människorna. Självklart finns det rötägg som på alla andra ställen, men de flesta som är här samtidigt med mig är hur goa som helst. Jag är säkerligen yngst, men stör mig inte det minsta. Vi är runt 40 personer på anläggningen just nu tror jag och man pratar och skrattar med alla. Tidigare när jag varit här har det varit överbelagt. Det är så härligt att kunna få prata öppet om mina sjukdomar och dessa människor förstår helt och hållet vad det jag berättar innebär. De vet hur det känns och vad jag genomlidit för de flesta har gått igenom samma hemska upplevelser. Sen är det sjukt intressant att lyssna på allas berättelser. Om ni visste hur mycket en del människor här kämpat. Har varit gråtfärdig många gånger när jag suttit och pratat med en del.


Det jag just nu är absolut lyckligast just nu över vad gäller min värk är att jag har den och inte MS. Satt i två timmar ikväll och pratade med en man och hans historia var så hemsk att höra. Tänk er själva att vara helt klar i huvudet och musklerna bara förtvinar. Man vet att man aldrig någonsin mer kommer bli bra utan allting går bara utför, enbart vänta på att bli helt försvagad och maktlös. Han kunde knappt gå längre och hans MS hade nu börjat sätta sig på talförmågan och han hade väldigt svårt att tala. Han fick tala väldigt sakta för att kunna göra sig förstådd och då är han världens härligaste människa som har så otroligt mycket häftiga grejer att
berätta.

Nåja har enbart sett en enda kackerlacka hittills och det räcker gott och väl. Fy fasiken vad äckliga de är *ryser* Jouko berättade förut att de kan krypa upp ur toalettstolarna så blev lite nojig och min rumskompis bara skrattar åt mig nu. Kul man kan roa någon med sina fobier =)

Har precis varit och inhandlat lite vin och ost tills imorgon kväll. Då ska vi har lite party här och jag ska försöka lära mig dansa finsk tango. Hur coolt är inte det tihi.. ;)

Ha det bra gott folk och tyvärr kan jag inte påstå att jag längtar hem eller saknar er så värst mycket för tillfället. Känner mig bara otroligt lycklig över att befinna mig på den plats jag gör just nu. *puss puss*


Kommentarer
Postat av: Ida Höglund

Skönt att äntligen få läsa hur du har det!! Förstår att du inte längtar hem eller saknar oss gamla rävar. Men du e saknad iaf! Ta hand om dig nu och för en gångs skull: SATSA PÅ DEJ SJÄLV! Puss

2009-09-11 @ 08:54:31
Postat av: Sara

Det låter som du har det jättebra gumman och det är roligt att gå in och läsa dina uppdateringar :) vila nu upp dig ordentligt och njut. Puss på dig

Postat av: Solweig Wallier

Kul att läsa hur härligt det är på Vintersol. Jag ska få komma den 13/10-09. Det ska bli så skönt/Solweig

2009-10-03 @ 16:50:12

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback