Ankomst Barcelona

Du milde vilken omvälvande dag. Efter en natts orolig sömn och mysko drömmar så började mitt lilla äventyr. Nu har jag kommit till ro och allting känns för närvarande toppen. Ska berätta om min dag och mina tankar om denna plats än så länge.

Börjar med det hemska. Som ni vet har jag en viss fobi för rulltrappor och är aningens anti mot allt vad kollektivtrafik heter eftersom jag råkar ut för det mesta. Idag har jag i vilket fall saknat rulltrappor något otroligt. Det finns inte en enda här och jag kan lova er att kånka runt på 30 kilos packning sög. Trappor, trappor och ännu fler trappor och sjukt långt att gå i alla dessa tunnlar. Jag har blåsor över hela handflatan och fingrarna *snyft* Annars gick flyg, tågresa och sådan bra för en gångs skull ;)

Bortsett från det lilla dilemmat.... så har dagen varit kanon.
Gillar att de spelar klassisk musik i tunnelbanorna här. Människorna är väldigt trevliga och hjälpsamma och tydligen verkar alla hittills väldigt överens om att jag är italienare eftersom jag inte förstår ett dugg vad de säger. Vädret är ungefär som i slutet av april här och solen skiner, så jag har i stort sett hoppat över de tre värsta månaderna på året tihi.. 

Eftersom mina rumskompisar jobbade spenderade jag eftermiddagen på ett litet bageri här nedanför och läste i min spanskabok. Aneta som äger lägenheten är en polsk tjej och hon jobbar som administratör på något företag som jag inte alls förstod vad de sysslade med. Lägenheten är inte särskilt mycket större än min egentligen. Den har tre små sovrum, ett vardagsrum och ett minikök man knappt får plats i. Fast jag tror att jag kommer trivas här. Utsikten från balkongen är över en liten park. Har fått en liten rundtur till de närmaste affärerna och handlat lite frukost och annat smått. Kvällen har jag spenderat tillsammans med Aneta och en kille Lois som bor här med, men snart ska flytta ut och så en irländsk tjej som var väldigt trevlig och pratglad. De bjöd på middag och kvällen var väldigt trevlig. Lois dansar salsa så jag har redan lyckats hitta någon som ska ta med mig på salsaklubb.

Har trådlöst internet så ska abonnera på ett skypeabonnemang så att jag kan ringa hem till fasta telefoner. Det underlättar lite för att kunna hålla kontakten. Imorgon ska jag promenera runt här i området och lära känna det lite. Se vad som finns att göra. Har förhört de andra ikväll om sevärdheter i Barcelona så jag är taggad till tusen.

Vyn från flygplanet över molnen när solen gick upp i morse

Pussar & kramar allesammans!!

Ps. Hittills har jag det toppen, hälsa det till gamlingarna hemma som inte läser här :)

Och sen måste jag sända en STOOOOOOOOOOOOR kram till Henke. Grattis älskade vännen till din lilla dotter. Har tänkt på dig hela dagen ska du veta.


Kommentarer
Postat av: Erik

Härligt att höra att du fått en bra start på detta äventyr! Puss och kram Erik

2010-01-30 @ 11:14:34
Postat av: Mattias

Är riktigt avundsjuk på dig sötnos. Här är det nio minus just nu. Du kan väl slå en signal någon dag och berätta om allt spännande du hittar på. Puss

2010-01-30 @ 18:25:27

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback