Fredagssol

Då var dagens frukoststund med Martin över. Det är pinsamt hur dålig jag faktiskt är på att prata spanska fortfarande och blir inte bättre av att han sitter och skrattar åt mig. Fast det går i alla fall sakta men säkert framåt med pratandet nu tycker jag.

Var ute nyss och såg att knopparna på trädet utanför mitt fönster börjat slå ut, så underbart att se. Jag hoppas att vädret är lika fint imorgon med. Då ska jag och Christina sticka ut på en liten utflykt. Picknick på stranden kanske hihi.. eller sparar jag den picknicken två veckor tills jag får besök ;)

Ska dansa lite salsa ikväll tror jag bestämt. Råkade köpa en burk nutella igår, så det är nog säkrast för mig att jag pallra mig till gymmet trots att det är en fredagskväll.

I söndags var jag på Picassomuseumet med Christina och hennes rumskompisar. Det var väldigt intressant faktiskt. Har aldrig tyckt om Picasso, men nu fick jag en helt nytt synsätt på honom. När man förstod meningen med de där konstiga tavlorna och fick se bilder från hela han liv och inte enbart från de sista åren med de där asfula osymetriska sakerna så var tavlorna helt plötsligt lite mer spännande.

    Söndagströtta flickor

Me en el museum de Picasso


Kommentarer
Postat av: Hanna..

Du, dålig på att prata?? hehe, det va en nyhet... ;)

2010-03-27 @ 01:09:13

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback