2 0 0 9 - Leva i nuet?

Så nu är året 2009 och nu kommer allt det där med förväntningar, hopp om ljusare tillvaro, lite färre lösa förbindelser och en stor rejäl skål med lycka. Är faktiskt lite spänd. Vill verkligen lyckas nu, så hoppas att man kan få en liten fräsch start i vardagen igen. Ta saker som de kommer, tänka mer positivt och leva lite mer i nuet. Drömmar ska man självklart ha och jag är övertygad om att jag någon gång kommer förverkliga mina. Fast som tidigare när jag bara längtat dit istället för att leva nu och uppskatta det jag har det känts som om jag missar så mycket.


På en skala från 1 - 10 hur manipulativ upplever ni mig?


Hade en diskussion med min far för ett litet tag sen och det handlade om just detta. Han ansåg mig vara manipulativ i relationer och ansåg bestämt att jag har alldeles för många krav på min partner än vad som är relalistiskt. Så när jag funderar vidare inser jag väl själv att manipulativ kan jag nog ha tendenser att vara i vissa fall, men långt ifrån alla. Vad gäller kräsenhet. Klart som sjutton att man ska vara kräsen. Inte tror han väl att jag ska dra hem ytterligare en lastbilschaufför utan framtidsplaner?? (inget ont menat, bara att chaufförer och personer utan framtidsutsikter har det kryllat av i min tillvaro) och med tanke på hur det utspelat sig så är det väl inget konstigt att man tröttnar?!


Fick höra en såå rolig grej nyss:


En ung tjej som står i kö och ska ta vatten frågar:

- Är det vanligt vatten?

(killen bakom) - Nej det är kaffe!

(tjejen) - Nej usch det vill jag inte ha

(tjej 2) - Visst är det vatten.

(kille 2) - Nej det är kallt tevatten

(tjejen) - Nej usch det vill jag ju inte ha (och går därifrån)

*Skrattanfall bland åhörarna utbryter*


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är rätt Hanna! Mer kräsenhet till folket! Man ska inte nöja sig med vad som helst och du förtjänar det BÄSTA!! Glöm aldrig det ;)

Puss på dig

2009-01-02 @ 23:31:23
Postat av: emelie

har du många krav på dina framtida partners?:) kan jag väl ALDRIG tänka mig, vart har de fått det ifrån?ler(sanningen är att man ALDRIG kan ha för många krav på de små eländena)PUSS


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback