New moon var underbar!

New moon var helt fantastiskt bra. Ni skulle hört susningen som gick genom salongen när Jacob slet av sig tröjan *skrattar* vilken tjejfilm. Alla dessa vältränade bara överkroppar, och vi njöt till fullo. Filmen hamnade högt över min förväntan och detta trots att jag är så stort fan av böckerna. Trodde inte att filmen skulle hålla så här hög klass, men den överträffade ettan med hästlängder. Bellas tankar skildrades bättre nu och det förhöjde känslan mycket. I boken är Edward knappt med någonting, men man fick se mycket av honom vilket alla uppskattade för det var ingen nackdel. Volturi höll också upp sin del av förväntan. Dakota Fanning var sjukt bra i rollen om Jane och hade ett fantastiskt minspel. Bäst var att äntligen framträder de andra vampyrernas förmågor lite mer.

Linn och jag var supernöjda. De anda flickorna hade lite roligt åt oss. När vi började diskutera våra förväntningar i bilen in noterade de ljudligt att vi helt plötsligt är två lika störda människor. Själv var jag bara överlycklig därför att det finns någon mer som mig som är ett lika stort fan. Det är en stor skillnad på att se filmerna när man läst böckerna, för de är så otroligt vackra.

Vi hann allvarligt talat inte mer än ut från biografen innan Linn säger att hon skulle vilja se den igen direkt och jag kan inte mer än att hålla med. Skulle lätt kunna se den ytterligare en gång nu genast. Finns så mycket detaljer jag vill reda ut haha.. nördigt, jag vet ;) Får längta tills den släpps på dvd.

Nu ska jag duscha och göra mig i ordning för mormors födelsedagsmiddag! *puss puss*


Kommentarer
Postat av: Ida syrran

Knäppa människa!

2009-11-22 @ 14:45:03

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback