Virvlande tankar

När man ska göra viktiga beslut i sitt liv borde de rätta valen kännas självklara, inte sant? Jag känner att mitt huvud vänds ut och in om nätterna för att jag ligger och funderar så mycket över vad jag vill göra med mitt liv. Det känns inte logiskt att jag ska bo kvar på en plats där jag inte trivs. Ändå så vet jag att jag kan lyckas med det jag vill ta mig för där och jag har människor som älskar mig. Om jag verkligen gav det en riktig chans kanske jag skulle trivas där igen!

Och andra sidan har jag funnit en plats som jag tycker otroligt mycket om. Där är det istället svårt att lyckas med det jag vill åstadkomma rent yrkesmässigt, men människorna och atmosfären är så annorlunda. Så mycket mer tilltalande för mig.

Sen funderar jag över de människorna som betyder mycket för mig. En del människor som jag inte förväntade mig att jag skulle sakna när jag åkte har jag tänkt på väldigt mycket. Meddelanden jag fått har förgyllt mina dagar och att prata med familjen hemma är alltid uppiggande. Jag är en sådan person som behöver mycket människor omkring mig, behöver det för att må bra. Kanske därför det varit svårt för mig hemma ett tag därför att jag stängt in mig en del och människor som egentligen betyder mycket för mig har glidit bort.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback