VAL 2010

Gymmet stängt idag med, förbaskade helger. Traskade dit eftersom det enligt deras hemsida skulle varit öppet. icke. Så nu tänkte jag att istället för en skön träningsstund så ska jag ha tråkigt och börja läsa in mig på riksdagsvalet den 19 september. Lika bra att sätta sig in i tid, för debatterna lär bli många framöver och då vill jag veta vad folk pratar om. Tycker inte om att känna mig okunnig i politiska debatter.

Lite intressant nu när jag läste senaste opionsundersökningen. Sverigedemokraterna hade 7,3 % i förra undersökningen. Det vill säga enligt den skulle de då varit det fjärde största partiet i Sverige. Nu hade de gått ner under 5,0 % igen. Mljöpartiet har ökat till 10,3 %. Jag gissar att miljön kommer bli största debattfrågan i årets val. Nå oppositionen ligger 4,6 % över alliansen nu. Så det blir spännande att se hur ställningarna kommer se ut när det närmar sig hösten.

Alla partier har både positiva och negativa frågor och åsikter de behandlar. Tror att vilket parti man röstar på beror mycket på vad ens hjärtfråga ligger för tillfället. I dagens samhälle handlar det nog inte att hitta det parti som har helt rätt, för det tror jag inte finns. Utan istället rösta på det parti som har minst fel och brister just nu. Tror dock fortfarande att chansen är väldigt liten att jag skulle vandra bort ifrån de blå.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback