Hur beskriver du finlandsfärjan på spanska?

Tihi.. idag har lätt varit detn roligaste dagen hittills. Var länge sen jag skrattat så mycket. Under lektionen idag diskuterade vi transportmedel och läraren frågade vilket vi tyckte var roligast och jag svarade båtar. Hon skakade på huvudet, men då svarade de italienska tjejerna att de hört att båten från Finland ska vara rolig. Läraren förstod inte riktigt vad de sa och under tiden de försöker förklara hör jag helt plötsligt ordet sexbåt från andra sidan bordet och sedan låg hela klassen i en skrattattack. Så tydligen är våra finlandsfärjor kända som sexbåtar i Italien *fniss* och vilken träningsvärk i magen jag har nu.

Andra "allvarliga" diskussionen som kom upp var när jag fick frågan om jag föredrog Brad Pitt eller Johnny Depp och den frågan mina vänner är inte särskilt svår. Johnny Depp har länge varit den kändis jag skulle hoppa i säng med om jag fick chansen haha.. Läraren hon höll inte med alls tss.. Oj oj vilka vilda diskussioner det startade. Likaså när sa att hon tyckte om Britney, då kom Robin igång rejält också.

Kan säga att det låter sjukt roligt när nio personer ska försöka göra sig förstådda efter att enbart ha läst nio dagars spanska :P

Var och fikade med Eloi idag med, och tro det eller ej, men jag har druckit kaffe i flera dagar nu. Mest för att det är mycket lättare att beställa på spanska ;) Fast chokladen är mumsig med. Den är verkligen som flytande varm choklad.. mumma! Nå ja i vilket fall så har vi planerat att eventuellt göra en liten weekend nästa vecka till Girona där hans föräldrar bor. Skulle ta ungefär en och en halv timme dit med tåget. Jätteroligt att få se hur livet utanför storstan ser ut med.

Nu ska jag titta på nya avsnittet av Lost, vila en liten stund och sen blir det partykväll med skolan =)


Kommentarer
Postat av: Helena

Men gumman, du verkar ha det underbart! =) STOR KRAM sötis och jag saknar dej, förlåt för sist, dumma mig!!!! =(



Kramis

Postat av: Ida

Haha vad rolig du är att du beställer kaffe för att de är lättare att säga haah.. Puss Idutt

2010-02-13 @ 16:09:38
Postat av: Hanna Larssson

Hanna-Kaffe?????????? Hmm...

2010-02-15 @ 18:22:15
Postat av: Bjanca

Hehe.. kul att man fortfarande kan förvåna ;)

2010-02-16 @ 13:03:34
URL: http://bjanca.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback