Vivo en Barcelona

Jag har haft the time of my life ikväll. (Dirty dancing.. Jag och en irländare har försökt övetyga Lois om att det är filmen man måste se. Medan han bestämt sa att han inte skulle se de förrän han är trettio. För då har han nått en så pass stadig punkt i sitt liv och har manlighet nog att kunna se Patrick Swayze utan att vilja vara honom. Tyckte faktiskt att det var ett ganska fyndigt argument.)

Nå kvällen var i vilket fall superbra. Trodde aldrig att det skulle vara så roligt att gå på fotboll och vilken känsla. Så mycket folk och att få stå och skrika sådär, det har jag alltid velat göra haha.. Min lilla Hanna skrev en så söt kommentar ikväll..
"Att du Hanna Jonsson skulle göra nåt sånt när melodifestivalen rullat igång i vårat avlånga land! wow,alltså! wooow..."

Ja haha.. jag är faktiskt mäkta förvånad över det själv, fatta att JAG har varit och sett Barcelona spela. Tur jag blev bjuden, skulle aldrig betalt för att stå där och frysa. Imorgon ska det bli ordentigt med schlager för mig med, så jag kan kompensera upp mig lite. Nästa vecka hinner jag kanske se festivalen innan jag går ut. Okej, nu har jag gjort det. Så blir nog inte mer fotboll för mig, men en upplevelse var det absolut. Haha.. nu kan ingen säga något längre när jag valt bort mitt favoritevent för fotboll. Tur att Barca vann..weah :D

Efteråt följde jag med Aneta och Lois till några vänner till dem och vi har haft jätteroligt hela kvällen. De spelade en massa härlig musik. Både gitarr, trummor, flöjt och munspel. Jag sjöng för glatta livet. Åtminstone så länge de inte sjöng på spanska. Någon sarkastisk sång där mitt i verkade handla om en apa som skrev ett brev hem till sin familj. Tydligen jobbade han för Nasa, hmm..

Negativt:
Rökning inomhus (mitt hår stinker *suck*)
Kindpussar (vem vill bli kindad av främlingar??? egentligen..? nöjer mig gärna med en kram)
Skor inne (när man gått långt i högklackat finns det inget skönare än att dra av dem)
Gå ut sent (jag hinner nästan somna innan det är dags för utgång)

Positivt:
Superhärliga, vänliga, nya människor
Billig alkohol tihi..
Skrikandet i publiken
Massa salsadansande

Undrar om folket här är så vänliga för att de tycker det är spännande med nya bekantskaper, någon som pratar engelska eller om det helt enkelt är som Lois sa.. hormoner. Dessvärre gissar jag på det sista.. gaash karlar!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Billig alkohol, förstod att de hamnade på den possetiva listan ;) Du, jag har råkat bryta nyckelbenet så vet inte riktigt hur de ska gå att jobba och om jag kommer kunna hälsa på nu, ska göra mitt bästa i alla fall :) puss puss


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback