Missar tåget efter Stockholmstrippen

Då har jag varit i Stockholm en sväng i helgen. Har hållt i en lite utbildning i användadet av ipl-maskinen. Det var väldigt roligt och givande faktiskt. Gick bättre än jag förväntat mig och fått lite blodad tand för detta så får väl se vad detta med att hålla kurser kan leda till i framtiden. Tycker det är jätteskoj i vilket fall.

Bosse hämtade mig i Nybro i lördags och släppte av mig på ett supermysigt litet hotell i Bromma. Kan säga att jag levde i ultralyx. Hotelliv är väldigt gutt när man inte upplever det så ofta. Stor, stor säng för mig själv och en massa god mat och dryck. Söndagen var jag uppe med tuppen och duschade, åt frukost och sedan blev jag upphämtad och vi åkte till Enköping. Där efteråt blev det japansk restaurang. Väldigt annorlunda och smakrikt. Har aldrig ätit japanskt innan, men jag gillade det.

Framåt sena eftermiddagen så möttes Linn och jag upp. Hennes föräldrar var jättegulliga och bjöd på en liten middag. Sedan åkte vi hem till henne och pratade strunt och jag övernattade där.

**********

Så idag tog jag tåget för att åka hemåt och gissa vem som är klantigast i hela världen. Trött som en gnu så somnar jag ju, så som jag alltid gör.. (Finns ju inget med sövande än att åka tåg, gungar så härligt) Självklart missade jag att stiga av i Alvesta där jag skule byta tåg. Vaknade precis när tåget rullade ut från stationen.
Brast lite för mig när jag väl hittade konduktören. Tårarna bara trillade haha.. En kille i närheten av mig sträckte fram näsdukar *skrattar* Snacka om att folk tittade.. jag hojtade ju till och levde loppan ordentligt där en stund innan jag lyckades lugna ner mig. 
Nästa hållplats var Hässleholm, så jag fick åka en rejäl bit. Irriterande att de inte stannade i varken Älmhult eller Osby. Det gjorde de däremot på hemvägen, så det blev en tre timmars extra lång tågresa. Som tur är var det väldigt snälla konduktörer, så idag var nog första gången som jag ändå tyckte de hjälpte mig på SJ.


Kommentarer
Postat av: Helena

Som jag skrev tidigare sötis, du ä'r en knasboll! =)

Postat av: Syster Frida

hehe, stackars dig vännen. Ehm jo Ida och jag tänkte på de. Vi hoppas verkligen du kommer hem till melodifestivalen för hur skulle vi tre annars överleva i stockholm bland massa rulltrappor, lustigtpratande människor och tekniska grejor. Alltså, du få se till att pallra dig hem då hihi



Passar på att önska dig en trevlig resa nu! Kommer sakna dig syster! Puss puss

2010-01-26 @ 17:07:02
URL: http://akeja.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback