SCHLAGER

Lyckligaste helgen på länge länge..

Så länge som jag väntat och längtat och såååå roligt jag haft *ler* Åkte tillsammans med Majsan och Simon upp till Stockholm i fredags. Dock det där med bussresor uuh.. Övernattade i mitt gamla place hos Linn. Där Erik övertagit mitt rum, men såg nästan ut som innan ändå. Han sköter sig haha.. När vi kom till lägenheten på fredagskvällen var Erik, Peter och Nico där, spelade lite tv-spel. Så satt vi och snackade skit en bra stund. Jätteskoj att träffa dem igen, var ju nästan ett halvår sen senast. Framåt nattennär det blev sovdags kröp Majsan och jag ner i en bäddsoffa och låg där tillsammans och myste en massa medans Simon fick ligga alldeles ensam och skämmas ;) HAHA

Lördagen då... Jag och min darling drog in till stan. Simon, den lilla rackaren åt brunch hos Micke (killen som även var med oss i Globen sedan). Vi flickor shoppade alldeles för mycket, men hittade en massa fint. Blev en ny kappa, klänning, kjol och skjorta, så är supernöjd. Blir det utgång nästa helg ska jag ha min nya klänning. Stjärnor är det på =) Så åt vi en massa god mat, blev mättare än mättast, men envisades ändå med att stoppa i oss "liten" morotskaka med. Sen framåt eftermiddagen drog vi tillbaks till lägenheten och började piffa. Kände mig otroligt vacker när jag fått på min schlagerklänning och mina nya skor. Glitter och Glamour.. Och Majsan var helt otroligt snygg, my love *kisses*

Så var det då SCHLAGERdags *ler lyckligt*
Vårt sällskap bestående av mig, Majsan, Simon och Micke (som är en kille Simon jobbade ihop med på Irland) anlände till Globen strax efter sju. Letade upp våra platser, de var till höger om scenen. Vi såg den vita delen av scenen som gick ut och greenroom alldeles utmärkt. Var dock lite lampstativ och grejer som skymde liten del av scenen. Men vi såg allt ändå, så nemas problemas. Vi hade en härjig sektion, så Majsan och jag passade in perfekt. Även om vi nog lär varit bland de värsta hehe.. När klockan blev åtta och allting körde igång, svor vi schlagereden och sedan skrek vi hysteriskt och applåderade i ja, i stort sett två timmar. Hur underbart som helst att vara där. Var ju flera schyssta bidrag och grymma uppträdande. Självklart hade vi The Ark som favoriter, så lyckan blev ju bara större och större ju längre tiden gick, och när de vann visste jublet inga gränser haha.. Den delen av framträdandet när det dessutom blev lite naket.. me like ;) Alla skulle behöva en liten Ola Salo hemma i sovrummet *skrattar*

Det var helt klart en kväll man kommer minnas. Vi hade verkligen jätteroligt, och allt blev så lyckat. Efter showen så begav vi oss till lägenheten och så började festandet. Då fick jag ÄNTLIGEN träffa min Linn med. Hon hade fullt upp hela helgen så det var ingen lång stund, men hon är såå gullig som lät oss få bo där. Hanna blev kanske aningens, aningen onykter på mycket kort tid. Ändå drack jag bara ett par glas vin, men det räckte tydligen för att bli rejält dragen och bildbevis finns ju. Kanske något onödigt att fläka ut sig som jag gjorde på de där bilderna, men något ska ju grabbarna ha att skratta åt. Vi var en runda och sprang på stan. Kom dock ut alldeles för sent så blev inget dansande, men gjorde inget det. Sällskapet var nog rätt nöjda över att få hem mig hel över huvudtaget *ler* Sent blev det i alla fall och roligt hade jag, såna här kvällar älskar jag mitt liv..

....morgonen efter kanske inte lika mycket. Blev inte många timmars sömn. Jag vaknade tidigt och var colasugen. Så sen fick ju de andra med se till att vakna av någon konstig anledning hm hm hm... Framåt eftermiddagen efter att ha fått lite umgängestid med Erik också begav vi oss hemåt. Den där mindre trevliga bussresan på sex timmar tog musten ur mig och NU ska jag krypa ner i sängen och mysa med min nalle.

Ett rejält schlagerhångel på dig ;)

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback