Allt är August Strindbergs fel.. jag lovar

Fan helvete vilken ångest jag precis fått, inte ens sömntabletterna tar bort det. Har sån panik för att jag inte ska klara av det här att jag tagit mig vatten över huvudet. Kan inte somna, trots tabletten ligger jag med ögonen vidöppna och tankarna bara flödar som om det vore August Strindberg själv som trycker inte dumma, idiotiska saker i huvudet på mig. Sen växer tankarna och nästa svullnar i hjärnan känns det som. Sådär som när man stoppar något i munnen man inte tycker om och när man tuggar och försöker svälja växer det sig bara större i munnen så man mår illa. Så är det ungefär i mitt huvud. Jävla Strindberg, han är bara ren ondska. Tror jag ska skylla allting ont som händer mig på honom. Han förtjänar det...


Jag fixar inte det här.. Hur kunde jag ens innbilla mig att jag skulle kunna jobba med en sån här grej. Känner mig som världens mest misslyckade människa. Känns bara som allting håller på att gå åt skogen och skita sig totalt. Jag hatar nätter. Varför kan inte bara tabletterna fungera så jag åtminstone kan få några timmars sömn utan att behöva tänka på allt detta. Jag vill alldeles för mycket mer än vad jag nånsin kommer kunna åstadkomma. Trodde verkligen på mig själv och hela den här idén innan, men vad håller jag på med? Har ju inte kontroll för fem öre.

Nu får jag banne mig sluta gråta. Jag och mitt förbannade kontrollbehov, men vad ska jag göra då? Så tomt, så meningslöst... Varför nu? Orkar inte.. vill bara vara.

Nu ska jag åka till Tunisien en hel vecka. Känns som en sån jättegrej. Försöka koppla bort allting i en hel vecka. Kommer inte kunna jobba, men bara den tanken får mig skräckslagen. Är alldeles för stressad för att ens vilja åka just nu. Hade Per varit här nu, vilket jag önskar hade han bara sagt att det är en sväng av SAD. Vet att jag har det, men kommer så olägligt. Förnu om nånsin behöver jag vara stark. Varför orkar jag inte då?

Ska ringa Per, skiter i att klockan är mycket.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback