Tråkar på jobbet - 080904

Sitter på skolan och skriver ett nytt häfte om nagelsjukdomar. Förstår inte hur allting kan ta sån enorm tid. Fast är en bra repetition för mig. Ska om tre veckor ta min manikyristexamen. Fast känns inte så problematiskt direkt. Det där med naglar är nog lite min grej. Har jobbat med det i två år nu så att göra dessa prov känns mest som en lättnad. Ett bevis på att jag kan det jag gör. Tycker visserligen att fötterna är roligare. Skulle gärna gå en vidareutbildning inom medicinsk fotvård. Finns alltid så mycket skojiga grejer på folks fötter att jobba med.

Igår var Ida, Stina och jag på magdans. Kändes bra att komma dit igen. Var samma lärare som jag gick för förra våren. Så nu är tredje gången jag hakar på en nybörjarkurs. Snart måste de där rytmerna sitta i kroppen. Känns skönt att veta vad man gör nu när man går dit iaf. Har inga ambitioner att bli något inom magdans och då kan jag lika gärna gå nybörjarkursen igen. Att ha roligt  medans man tränar, det är så klart det man vill uppnå.

Sen ikväll är det dags för den nya danskursen i Rockn roll and hustle. Ska dit tillsammans med Simon, ska bli väldigt spännande att testa en helt ny dansstil. Det finns inga sådana kurser häromkring alls innan. Gjorde dock en liten miss i min schemaplanering, så måste försöka ändra det till nästa vecka. Skulle jobba till sex när kursen börjar.. Typiskt mig!

Nu längtar jag mest till helgen. På lördag ska vi ut till Agebo och bada spa. Föräldrarna är bortresta så vi har det helt för oss själva. Tänkte laga lite god mat och sen bada bubbelpool och basta. Dricka något glas vin med. Testade ett så otroligt lättdrucket vitt vin med Ida i helgen, Dr Faust. Så min pojk ska med ut också. Han är lite ny inom det här området med spa, behandlingar  och sådant *ler*

Kommentarer
Postat av: emelie

låter trevligt. tror dock inte att jag orkar vara social men tack för inbjudan iaf! kramar


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback