Guldisar

Mina föräldrar är väldigt underliga ibland. Igår käkade de guldfisk hemma. Nog för att vi har en damm full med gigantiskt överväxta, fullt friska guldfiskar, men inte äter man väl upp dem för det. Tyckte gränsen gick när vi använde dem som kräftbete. De är ju så söta. Förra sommaren fiskade jag upp ett par som skulle användas som bete, men när jag stack fingret i munnen på dem för att bryta nacken började de sutta. Inte kan man döda en stackars liten fisk då. Vet att jag tappade den första i backen av ren chock och katten kom galopperande som på kommando och slukade den hel.

Vill bara ut i solen nu. En ordentlig promenad hemma i skogen hade inte varit fel. Kanske till och med vågat sig på en ridtur. Hoppas att pappa fixar till golfbanorna snart med. I år ska jag satsa på att slå mitt rekord. Borde inte bli så förbaskat svårt direkt.

Drar nog ner till buggträningen själv idag. Simon behöver vila upp sig och alla andra är upptagna. Fast tror Niklas är där så då har jag någon att dansa med ändå. Sen kan man hålla tummarna för att det är något annat roligt folk där. Helst skulle jag velat öva lite mer salsa. Var otroligt skoj på träningen igår. Fast dansläraren såg lite butter ut varje gång han tittade på mig för att jag inte kunde koncentrera mig eller sluta skratta. Dansade bara med de två grabbarna som man kan fjanta mest med så passade mig utmärkt. Kruxet är att jag ännu inte lärt mig snurra i den takten jag tänker att det ska bli. Väldans dilemma =)

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback