Eurovision semifinal 1

Vilka underliga människor det finns inom musik. Detta är en sån galen blandning av genrer och man kan då verkligen få sig ett par rejäla skratt.

Dessa bidrag vill jag se vidare från första semifinalen:

Belgien - Copycat, ja humoristiska kopior av Elvis kan gillas ibland. *

Schweiz - Låt som garanterat kommer gå på radion i sommar
Sverige - Självklart ska vår svenska operakvinna gå vidare *

Turkiet - Lättklädda damer som dansar magdans. Inte mig emot & säkerligen inte Europas män det heller *

Island - En 18-åring som sjunger en vacker ballad. Helt okej bidrag som påminner en del om Molly Sandéns.

Rumänien - Ja varför inte, efter att ha hört låten ett par gånger tycker jag att den är ganska medryckande.

Finland - Påminner en hel del om E-type & honom har jag alltid gillat haha.. tro det eller ej :D
Malta - Chiara har en underbart vacker röst som man gärna vill höra mer utav

Vet att det är tio som går vidare, men bara dessa går vidare i alla fall är jag mycket nöjd. Vet ni förresten att scenen är 1500 m2 stor. Tänk att stå på den inför hela Europa, shit!!

Vidare till final gick Turkiet, Sverige, Israel, Portugal, Malta, Finland, Bosnien & Hercegovina, Rumänien, Armenien och Island. Tyckte jag gissade rätt bra ändå *ler* Bara Schweiz och Belgien som inte ville sig. Nästa på torsdag och då ser vi min favorit =)


Kommentarer
Postat av: emelie

Ledsen babe men INGET av gårdagen var vettigt.inget.haha jag satt mest och dissade:)förlåt


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback