Taizé

Blev precis väckt av att Niklas ringde och påminde mig om kvällen. Tror det är första gången jag faktiskt svarar att jag sov när någon frågar haha.. Ikväll ska jag nämligen till Örsjö en sväng på Taziégudtjänst. Tror att det kommer bli hur mysigt som helst. Matthew, en av munkarna från Taizé är på besök nämligen.

Att åka till
Taizé i Frankrike var en av mina favoritresor. En helt fantastisk upplevelse då man träffade hur mycket spännande människor som helst. Elsa som jag var hos igår var min resekamrat. Var nog framför allt under UP-tiden vi blev riktigt tajta vänner. De meditationerna, sångerna och gemenskapen är i en klass för sig. Svårt att beskriva känslan man får när man åker till Taizé. Just loves it!!



Gudtjänst i Taizé


Kommentarer
Postat av: theres

Va, i Örsjö? Vart? :)


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback