Pluspoängen

Mina inlägg här pendlar väldigt mycket mellan glad och ledsen arg och belåten haha.. Just nu upplever jag en känsla av frustration då händelser för mig inte riktigt sker på det sättet som jag vill att de ska. Någon sa mig i helgen att det man från början måste jobba med är att bygga upp pluspoäng, och med det menas pluspoäng i mängder. För gör man då någonting som drar ner ens goda rykte blir det inte lika märkbart. Det som dock alltid är viktigt är att man ständigt ligger på plussidan och för tillfället görs det inte de. Åtgärder? I mitt lilla tunnelseende finns det ändå både lätta och mer avancerade åtgärder. Inga utav dessa åtgärder är dock komplicerade att åstadkomma, för på så vis är jag ingen svår människa utan tycker väldigt mycket om även de små, lätta och knappt märkbara delarna. Dilemmat är att jag inte upplever att ens de existerar och då uppstår denna frustration.

Så frågan är; Hur länge kan man tillåta sig själv att vara frustrerad över att det ej finns några pluspoäng kvar?


Kommentarer
Postat av: emelie

förlåt för idag det var inte menat att låta så arg jag är bara så trött på att prata om det för det känns lugnt och jag har inget behov att prata om det.puss

Postat av: Sara

Åhh vad fin du gjort din blogg, blir riktigt avis nu :) Hoppas allt är bra med dig förövrigt. Ha det bra sötis. Puss!

2008-09-18 @ 22:04:26
URL: http://hallehn.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback