Döm inte

Den här texten var den första texten någonsin som fick mig att börja reflektera kring hurdan person jag är och vill vara. Idag känns det som att jag glömt det och tappat bort en bit av mig själv. Kanske på tiden att finns den vägen som jag vill vandra.

Döm inte, så skall ni inte bli dömda.
Förklara ingen skyldig, så skall ni inte
dömas skyldiga. Frikänn, så skall ni bli
frikända. Ge så skall ni få.

Varför ser du flisan i din broders öga när
du inte ser bjälken i ditt eget?
Hur kan du säga till din broder: Låt mig
ta bort flisan ut ditt öga, när du inte ser
bjälken i ditt eget?
Hycklare, ta först bort bjälken ur ditt öga,
så kan du se klart och ta bort flisan ur din
broders.

Henrik sa något till mig för flera år sen under ett av de samtal då vi låg vakna hela nätterna och pratade. *Glädjen i ditt liv påverkas av kvalitén av dina tankar*
Vi diskuterade då hur mycket vi förlorade av oss själva genom att dömma andra. Det negativa sätt som vi tänker på och hur mycket det faktiskt påverkar våra liv.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback